http://www.hiradio.net/images/action/124_hiradio.html

08 June 2007

...簷前滴雨...殘留幻影...

So Jerry talked about the Paradox in his blog.

I used to be a super fans at the time. My dream college was CUHK studying journalism and philosophy (needless to say I was a bigger fans of Erica Li). I had all of their cassettes (also Yvonne Lau's) and I even had a Paradox wall calendar! (I think that was 1990. My secondary school friend sent it to Canada for me.) I had a tape recording some of their long radio interviews and the moment they won the gold award of new singers at the Commercial Radio's music award ceremony! (Unbelievable!) These were all precious treasures until I somehow lost these things when I returned from Edmonton. (So sad.) I now only have two CDs of theirs :(

5 comments:

Subtropicalboy said...

仍為夢劇院的fans,我地未免相認得太遲﹗

Jason的虛擬世界實在是一個極品推介﹗

Ida's Studio said...

其實有時聽得多,都幾「滯」。不過小時候用來扮下文藝青年,扮下孤芳自賞,簡直覺得自己與眾不同。
前些日子在別人的 blog 中,讀到一些李敏和劉文娟當年的「恩怨情愁」,作為 fans,真倒胃口。

Subtropicalboy said...

我就冇乜點聽過佢地兩個d野,不過都費事理。

其實當年聽,都覺得佢地有少少唔係嗰個時代,不過欣賞佢地自己創作,同埋有自己風格。好過echo,face to face那些。

有些作品的確是不錯的。特別覺得「遍霧遍雨」專輯很完整。

其後的「天生一對」,「第六感」是easy listening了,也走近流行了,但就像減少了夢劇院的獨特風格。

btw,星期五食lunch係咪真的﹖

Ida's Studio said...

我在 Youtube 看了一些夢劇院當年的 MV 和現場表演。現在看,實在有點嚇人,還是聽歌比較好。
之前聽說夢劇院的唱片會出復刻版,但等來等去也沒有 :(
我是喜歡《天生一對》多一些,好像整個製作也「專業」一點。第一次聽《遍霧遍雨》是深宵聽黃志淙的節目,當時全屋只有我一個人還醒著在做功課。從此我便覺得首歌應該是在晚上十二分寧靜的環境之下聽的。

Subtropicalboy said...

我睇過「飄去夏天」,好正﹗不過我估嗰個年代係咁﹗

「天生一對」係上盛的﹗我最鍾意「屋」,「夢中見」同「你可以走近一點」。